Рабочая программа по родной (кабардино-черкесской) литературе 10 класса

МИНИСТЕРСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Министерство просвещения и науки Кабардино-Балкарской Республики
Местная администрация Терского муниципального района
МКОУ СОШ с.п. Арик

РАССМОТРЕНО
на заседании МО учителей
кабардино-черкесского языка и
литератиуры
Протокол №1
от «30» августа 2023 г.

СОГЛАСОВАНО
Заместитель директора по УВР
Бжембахова З.В.

УТВЕРЖДЕНО
Директор МКОУ СОШ с.п.Арик
Шинтукова Л.М.
Приказ № 57 от
«30» августа 2023 г.

Рабочая программа

Предмет: родная (кабардино-черкесская) литература
Уровень образования: среднее общее образование
Класс: 10
Учитель: Балахова А.Т.

2023-2024 уч.год

МИНИСТЕРСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Министерство просвещения и науки Кабардино-Балкарской Республики
Местная администрация Терского муниципального района
МКОУ СОШ с.п. Арик

РАССМОТРЕНО
на заседании МО учителей
кабардино-черкесского языка и
литератиуры
Протокол №1
от «30» августа 2023 г.

СОГЛАСОВАНО
Заместитель директора по УВР
Бжембахова З.В.

УТВЕРЖДЕНО
Директор МКОУ СОШ с.п.Арик
Шинтукова Л.М.
Приказ № 57 от
«30» августа 2023 г.

Рабочая программа

Предмет: родная (кабардино-черкесская) литература
Уровень образования: среднее общее образование
Класс: 11
Учитель: Балахова А.Т.

2023-2024 уч.год

Пояснительная записка
10 класс
родная(кабардино-черкесская) литература.
Адыгэ литературэр 10-нэ классым зэрыщегъэджыным и программэр
зэхэлъхьащ Егъэджэныгъэмрэ щIэныгъэмкIэ Къэбэрдей-Балъкъэр Республикэм и министерствэм
и унафэкIэ къызэрагъэпэща комиссэм хэт IэщIагъэлI гупым, ХьэкIуащэ А.Хь. (гупым и
унафэщIщ), Абазэ А.Ч., БакIуу Хъ.И., Гъут I.М., Ержыб А.Къу., ТIымыжь Хь.Т. сымэ
зэхалъхьа я программэм ипкъ итк1э.
Программэр зыгъэхьэзырахэр зэгъусэу елэжьащ лъэпкъ литературэм и тхыгъэ нэхъыфIхэр
къыхэхынымрэ ахэр класскIэрэ тегуэшэнымрэ (сабийхэм я ныбжьым елъытауэ). 10-нэ классым и
курсыр зэраджыну тхылъыр: Балэ Л. «Адыгэ литературэ 10-нэ классым папщ1э».
Хрестоматие. «Эльбрус» тхылъ тедзап1э. Налшык, 2012.
1. Федеральным государственным образовательным стандартом среднего (полного) общего
образования, утвержденным приказом Министерства образования и науки Российской
Федерации от 17.05.2012 № 413 (далее- ФГОС среднего общего образования) (для -XI)
классов образовательных организаций );
2. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 31.12.2015 №1577
«О внесении изменений в федеральный государственный образовательный стандарт
основного общего образования, утвержденный приказом Министерства образования и
науки Российской Федерации от 17. декабря 2010 г. №1897».
3. Закона Кабардино-Балкарской Республики от 24 апреля 2014г. N 23-РЗ "Об образовании";
4. Приказа Министерства образования и науки Российской Федерации №1897 от 17.12.2010г.
«Об утверждении и введении в действие Федерального государственного образовательного
стандарта основного общего образования»;
5. Постановления главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 29
декабря 2010 г. N 189 «Об утверждении СанПин 2.4.2.2821-10 «Санитарноэпидемиологические
требования
к
условиям
и
организации
обучения
в
общеобразовательных учреждениях», зарегистрированным в Минюсте Российской
Федерации 3 марта 2011 года №19993;
6. «Санитарно-эпидемиологические требования к устройству, содержанию и организации
работы образовательных организаций и других объектов социальной инфраструктуры для
детей и молодежи в условиях распространения новой коронавирусной инфекции (COVID- 19)
СП 3.1/2.4-3598 -20 (в новой редакции от 02.12.2020 N 39, от 24.03.2021 N 10)
7. Учебного плана МКОУ СОШ с.п.Арик на 2023-2024учебный год;
10-нэ классым щеджэхэм литературэмкIэ ягъэзэщIэн хуей лэжьыгъэхэр
ЖьэрыIуатэу:
- художественнэ тхыгъэхэм гъэхуауэ, зыхэщIыкIыгъуэу къеджэн;
- еджакIуэхэм къаIуэтэжынум и план зэхегъэлъхьэн;
- художественнэ тхыгъэ яджам теухуауэ я гупсысэхэр жегъэIэн;
Тхыгъэу:
- публицистикэ, критикэ тхыгъэхэм теухуа конспект, план, тезис хуэдэхэр зэхэлъхьэн;
- публицистикэм и нэщэнэхэр хэлъу сочиненэ тхын;
- зы лэжьыгъэм е зыбжанэм ипкъ иткIэ литературэ темэ гуэрым теухуа докладрэ рефератрэ тхын;
- езыр-езыру къызэджа тхылъым (тхыгъэм), зэплъа кинофильмым, теленэтыным, спектаклым
теухуа рецензэ тхын.
10-нэ классым щеджэхэм яIэн хуей щIэныгъэмрэ зэфIэкIымрэ
ЕджакIуэхэм ящIэн хуейщ:
– адыгэ тxaкIуэхэмрэ усакIуэхэмрэ я гъащIэмрэ я литературэ лэжьыгъэхэмрэ;
– художественнэ тхыгъэхэм я текстхэр;
– художественнэ тхыгъэ яджым къыхэщ зэманым (лIэщIыгъуэм) и щытыкIэ, и къэхъукъащIэ
нэхъыщхьэхэр;
– яджа художественнэ тхыгъэхэм я сюжетхэр, я ухуэкIэр, я образхэм я къызэгъэпэщыкIэр, н.;
– тхакIуэм и хъэтIыр (стилыр) зыхуэдэр:

– литературэм цIыху гъащIэм щиIэ мыхьэнэр;
– литературэр цIыхубэм пызыщIэ Iуэхугъуэхэр, зы тхакIуэр адрейм ещхь зымыщIу и тхыгъэм
хэлъ щхьэхуэныгъэхэр. Драмэр, комедиер, трагедиер, щIагъыбзэр, гротескыр, ауаныр, критикэ
реализмэр, н. къ.;
- гукIэ зэрагъэщIэн хуейуэ программэм къыщыгъэлъэгъуа художественнэ тхыгъэ щхьэхуэхэмрэ
пычыгъуэхэмрэ.
ЕджакIуэхэм яхузэфIэкIын хуейщ:
– тхакIуэм е усакIуэм къигъэлъэгъуа теплъэгъуэхэмрэ Iуэхугъуэ щхьэхуэхэмрэ я нэгу
къыщIагъэувэжыныр;
– тхыгъэр щызэпкърахкIэ, абы и гупсысэ нэхъыщхьэр, художественнэ щытыкIэр къэлъытэныр;
– художественнэ тхыгъэр зыщыщ литературнэ лIэужьыгъуэр (родыр) къащIэныр (эпос, лирикэ,
драмэ);
– тхыгъэм къигъэув къалэн нэхъыщхьэр къэхутэныр;
– тхыгъэм зыгъэлъагъуэ-зыIуатэ Iэмалхэр, сюжетым, тхыгъэм и ухуэкIэм, хэт образхэм я къалэн
нэхъыщхьэр гъэбелджылыныр;
– тхыгъэм хэт литературэ лIыхъужьыр сыт и лъэныкъуэкIи къэгъэлъэгъуэныр, зы тхыгъэм хэт
лIыхъужьхэр е тхыгъэ зыбжанэм хэтхэр зэрагъэпщэныр;
– художественнэ тхыгъэм къыщыгъэлъэгъуа Iуэхугъуэхэмрэ литературэ лIыхъужьхэмрэ авторым
хуиIэ щытыкIэр гъэбелджылыныр;
– яджа тхыгъэхэм япкъ иткIэ тхакIуэм и зэфIэкIыр, и тхыгъэхэм я фIагъыр абы и зэхэщIыкIым, и
гупсысэкIэм, и щIэныгъэм епхауэ зэрыщытыр къагурыIуэныр;
– къызэджа тхыгъэм хуаIэ щытыкIэр, ар къазэрыщыхъуар сыт щыгъуи къаIуэтэныр;
- художественнэ тхыгъэхэм гъэхуауэ, шэрыуэу къеджэныр;
– жьэрыIуатэу икIи тхыгъэкIэ къаIуэтэнум и план зэхэлъхьэныр;
– езыхэр мыину, я щытыкIэкIэ, къаIуатэ IуэхугъуэкIэ зэхуэмыдэу, жанр и лъэныкъуэкIэ
зэмыщхьхэу сочиненэ зэмылIэужьыгъуэхэр (жьэрыIуатэуи тхыгъэкIи) зэхэлъхьэныр;
– егъэджакIуэм и лекцэм. литературэ икIи публицистикэ тхыгъэхэм теухуа доклад е реферат
гъэхьэзырыныр (щIэныгъэ лэжьыгъэ зытIущым япкъ иткIэ);
– литературнэ темэм теухуа доклад е реферат гъэхьэзырыныр (щIэныгъэ лэжьыгъэ зытIущым
япкъ иткIэ);
– езыр-езыру къызэджа художественнэ тхыгъэм, зэплъа кинофильмым, теленэтыным,
спектаклым, къинэмыщIхэми теухуа резензэ хутхыныр;
– зэрыгъуазэ литературэ замылIэужьыгъуэхэр – псалъалъэхэр, псалъэгъэнахуэхэр, библиографие
лэжьыгъэхэр – къэгъэсэбэпыныр.
Сыхьэт бжыгъэм и гуэшык1эр.
Псоми хухах: сыхьэт
Тхьэмахуэм сыхьэт
Сочиненэ
Проект
Тест лэжьыгъэ

- 68
-2
-3
-3
-2

№

Тема урока
10 класс
родная(кабардино-черкесская) литература

Кол-во
уроков.

1

Хэзыгъэгъуазэ. Адыгэ литературэр Хэку зауэшхуэм и
зэманымрэ зауэ нэужь илъэсхэмрэ.

2

Поэзием , прозэм, драматургием и

зыужьыныгъэр

1

3

Иджырей адыгэ литературэм игъуэта зыужьыныгъэр

1

4

К1ыщокъуэ Алим и гъащ1эр, лэжьыгъэр, усак1уэр
адыгэ усыгъэм къыщыхыхьар .

1

5

Проект. К1ыщокъуэм и лирикэр гъащ1эм къыхэк1ыу
зэрыщыт, абыхэм къа1эт гурыщ1эхэр.

1

6

К1ыщокъуэ Алим «Сык1уэнт нэхъ псынщ1эу»,
«Насып».

1

7

К1ыщокъуэ Алим ««Хыр си шакъалъэу», «Уузыншэм
!- сэ жызо1э» усэхэр.

1

8

Адыгэ лъахэм . л1ыгъэм, хабзэ-нэмысым теухуа
К1ыщокъуэм и усэхэм ящ1элъ гъэсэныгъэ мыхьэнэр.

1

9

Внекласснэ къеджэныгъэ.Кхъуэхъу Цуцэ «Анэм и
пэш» романымк1э.

1

10

К1ыщокъуэм и усэхэм ц1ыхугъэр, л1ыгъэр, лъэпкъ
хабзэ- нэмысыр ягъэдахэу, ягъэлъап1эу зэрыщытыр
зауэм теухуа усэхэм къызэрыщыгъэлъэгъуар.

1

11

Лэжьыгъэм, псэук1эщ1эм , ц1ыхубэм и гъащ1эр
зэрыригъэф1ак1уэр ц1ыху насыпыр, колхоз гъащ1эр
К1ыщокъуэм и усэхэм къызэрыхэщыр

1

12

Сочиненэ. «Хэку зауэшхуэр К1ыщокъуэм и
лирикэм къызэрыщыгъэлъэгъуар»

1

13

Сочиненэ тхын

1

14

Лит-м и теорие. Ритмк1э зэджэр. Усэм и щапхъэр. Усэ
гъэпсык1э.

1

15

К1ыщокъуэм и лирикэмк1э тест-лэжьыгъэ.

1

16

К1ыщокъуэ А. «Лъапсэ» романыр. 1-1ыхьэ.

1

17

К1ыщокъуэ А. «Лъапсэ» романыр. 2-1ыхьэ.

1

18

К1ыщокъуэ А. «Лъапсэ» романыр зэпкърыхын.

1

19

КЛ/Щ1. урок Бахъу Б. « Нэпсрэ насыпрэ»

1

20

Шортэн Аскэрбий и творчествэр, пьесэхэр.

1

21

Шортэн А. и очеркхэмрэ рассказхэмрэ я обзор.

1

1

Дата проведения
по
плану

фактичес
ки

22

Шортэн А. «Бгырысхэр» романыр. 1-1ыхьэ.

1

23

Шортэн А. «Бгырысхэр» романыр. 2-1ыхьэ.

1

24

Шортэн А. «Бгырысхэр» романыр зэпкърыхын.

1

25

Шортэн Аскэрбий «Мурат» пьесэр. 1-1ыхьэ.

1

26

Шортэн Аскэрбий «Мурат» пьесэр. 2-1ыхьэ.

1

27

Шортэн Аскэрбий «Мурат» пьесэр зэпкърыхын

1

28

Проектнэ лэжьыгъэ

1

29

Внекласснэ къеджэныгъэ

1

30

К1уащ Бет1ал и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

31

К1уащ Б. Хэкум , лъэпкъым, лъахэм теухуа и усэхэр.

1

32

К1уащ Б. «Нэху» поэмэр. 1-1ыхьэ

1

33

К1уащ Б. «Нэху» поэмэр. 2-1ыхьэ.

1

34

К1уащ Б. «Нэху» поэмэр. зэпкърыхын.

1

35

Поэмэм и бзэм и шэрыуагъыр, и ухуэк1эр.
Литературэм и теорие.

1

36

Б/З. Сочиненэ. Нэху и образыр «Нэху» поэмэм
къызэрыхэщыр.

1

37

Сочиненэ тхын.

1

38

Нало Ахьмэдхъан и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

39

Нало Ахьмэдхъан и повестхэмрэ рассказхэмрэ я
обзор.

1

40

Нало Ахьмэдхъан «Нэхущ шу» романыр.1-1ыхьэ.

1

41

Нало Ахьмэдхъан «Нэхущ шу» романыр 2- 1ыхьэ.

1

42

Нало Ахьмэдхъан «Нэхущ шу» романыр зэпкърыхын.

1

43

Нало А.» Псыхьэ нанэ» рассказыр.

1

44

КЛ\Щ1. урок. Къашыргъэ Хьэпащ1э «Гъащ1э
лъэужь» повестыр.

1

45

Проектнэ лэжьыгъэ

1

46

Хьэнфэн Алим и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор.

1

47

Къардэн Бубэ и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и повестхэмрэ и рассказхэмрэ я обзор.

1

48

Къардэн Бубэ «Сэлэтым и гъуэгуанэ» повестыр

1

49

Къардэн Бубэ «Сэлэтым и гъуэгуанэ» повестыр
зэпкьрыхын

1

50

Къашыргъэ Хьэпащ1э и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и прозэм и обзор.

1

51

Къашыргъэ Хь. «Насыпым и хэк1ып1э» романыр.11ыхьэ

1

52

Къашыргъэ Хь. «Насыпым и хэк1ып1э» романыр
зэпкърыхын

1

53

Щоджэнц1ык1у 1эдэм и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор.

1

54

Щоджэнц1ык1у 1. «Уи ц1эр ф1эсщынщ» повестыр.

1

55

Тест лэжьыгъэ гъэзэщ1эн

1

56

К1эрэф Мухьэмэд и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и повестхэмрэ рассказхэмрэ я обзор.

1

57

К1эрэф М. «Адэ щ1эин мылъку хъурэ?» повестыр.

1

58

К1эрэф М. «Адэ щ1эин мылъку хъурэ?» повестыр
зэпкьрыхын. Повестым и ухуэк1эр, зэрытха бзэр.

1

59

Б/З. Сочиненэ. «Адэ-анэмрэ бынымрэ яку дэлъын
хуей зэхущытык1эр» темэмк1э.

1

60

Сочиненэ тхын.

1

61

КЛ/Щ1. урок. Шэджыхьэщ1э Хь. «Лъыщ1эж».

1

62

Тыуаршы Аслъэн и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и прозаическэ тхыгъэхэм я обзор.

1

63

Тыуаршы Аслъэн «Нобэ е зэи» романыр.

1

64

Балъкъэр Фоусэт и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэр.

1

65

Кхъуэхъу Цуцэ и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. Кхъуэхъу Цуцэ и «Уасэ» рассказыр.

1

66

Кхъуэхъу Цуцэ «К1асэу щ1егъуэжащ» повестыр.

1

67

Хьэхъупащ1э Хьэжбэчыр и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. «Гур зыщ1эхъуэпсыр» повестыр

1

68

Илъэсым яджам къытегъэзэжын.

1


Наверх
На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных. Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.

Функционал «Мастер заполнения» недоступен с мобильных устройств.
Пожалуйста, воспользуйтесь персональным компьютером для редактирования информации в «Мастере заполнения».