Рабочая программа по родной (кабардино-черкесской) литературе 11 класса

МИНИСТЕРСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Министерство просвещения и науки Кабардино-Балкарской Республики
Местная администрация Терского муниципального района
МКОУ СОШ с.п. Арик

РАССМОТРЕНО
на заседании МО учителей
кабардино-черкесского языка и
литератиуры
Протокол №1
от «30» августа 2023 г.

СОГЛАСОВАНО
Заместитель директора по УВР
Бжембахова З.В.

УТВЕРЖДЕНО
Директор МКОУ СОШ с.п.Арик
Шинтукова Л.М.
Приказ № 57 от
«30» августа 2023 г.

Рабочая программа

Предмет: родная (кабардино-черкесская) литература
Уровень образования: среднее общее образование
Класс: 11
Учитель: Балахова А.Т.

2023-2024 уч.год

Пояснительная записка
11класс
родная(кабардино-черкесская) литература.
Адыгэ литературэр 11-нэ классым зэрыщегъэджыным и программэр
зэхэлъхьащ Егъэджэныгъэмрэ щIэныгъэмкIэ Къэбэрдей-Балъкъэр Республикэм и министерствэм
и унафэкIэ къызэрагъэпэща комиссэм хэт IэщIагъэлI гупым, ХьэкIуащэ А.Хь. (гупым и
унафэщIщ), Абазэ А.Ч., БакIуу Хъ.И., Гъут I.М., Ержыб А.Къу., ТIымыжь Хь.Т. сымэ
зэхалъхьа я программэм ипкъ итк1э.
Программэр зыгъэхьэзырахэр зэгъусэу елэжьащ лъэпкъ литературэм и тхыгъэ нэхъыфIхэр
къыхэхынымрэ ахэр класскIэрэ тегуэшэнымрэ (сабийхэм я ныбжьым елъытауэ). 11-нэ классым и
курсыр зэраджыну тхылъыр: Балэ Л. «Адыгэ литературэ 11-нэ классым папщ1э».
Хрестоматие. «Эльбрус» тхылъ тедзап1э. Налшык, 2012.

2.

3.
4.

5.

6.

7.

1.
Федеральным государственным образовательным стандартом среднего (полного)
общего образования, утвержденным приказом Министерства образования и науки Российской
Федерации от 17.05.2012 № 413 (далее- ФГОС среднего общего образования) (для X -XI)
классов образовательных организаций);
Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 31.12.2015 №1577 «О
внесении изменений в федеральный государственный образовательный стандарт основного
общего образования, утвержденный приказом Министерства образования и науки
Российской Федерации от 17. декабря 2010 г. №1897».
Закона Кабардино-Балкарской Республики от 24 апреля 2014г. N 23-РЗ "Об образовании";
Приказа Министерства образования и науки Российской Федерации №1897 от 17.12.2010г.
«Об утверждении и введении в действие Федерального государственного образовательного
стандарта основного общего образования»;
Постановления главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 29
декабря 2010 г. N 189 «Об утверждении СанПин 2.4.2.2821-10 «Санитарноэпидемиологические требования к условиям и организации обучения в общеобразовательных
учреждениях», зарегистрированным в Минюсте Российской Федерации 3 марта 2011 года
№19993;
«Санитарно-эпидемиологические требования к устройству, содержанию и организации работы
образовательных организаций и других объектов социальной инфраструктуры для детей и
молодежи в условиях распространения новой коронавирусной инфекции (COVID- 19) СП
3.1/2.4-3598 -20 (в новой редакции от 02.12.2020 N 39, от 24.03.2021 N 10)
Учебного плана МКОУ СОШ с.п.Арик на 2023-2024учебный год;

11-нэ классым щеджэхэм литературэмкIэ ягъэзэщIэн хуей лэжьыгъэхэр
ЖьэрыIуатэу:
- художественнэ тхыгъэхэм гъэхуауэ, зыхэщIыкIыгъуэу къеджэн;
- еджакIуэхэм къаIуэтэжынум и план зэхегъэлъхьэн;
- художественнэ тхыгъэ яджам теухуауэ я гупсысэхэр жегъэIэн;
Тхыгъэу:
- публицистикэ, критикэ тхыгъэхэм теухуа конспект, план, тезис хуэдэхэр зэхэлъхьэн;
- публицистикэм и нэщэнэхэр хэлъу сочиненэ тхын;
- зы лэжьыгъэм е зыбжанэм ипкъ иткIэ литературэ темэ гуэрым теухуа докладрэ рефератрэ тхын;
- езыр-езыру къызэджа тхылъым (тхыгъэм), зэплъа кинофильмым, теленэтыным, спектаклым
теухуа рецензэ тхын.
11-нэ классым щеджэхэм яIэн хуей щIэныгъэмрэ зэфIэкIымрэ
ЕджакIуэхэм ящIэн хуейщ:
– адыгэ тxaкIуэхэмрэ усакIуэхэмрэ я гъащIэмрэ я литературэ лэжьыгъэхэмрэ;
– художественнэ тхыгъэхэм я текстхэр;
– художественнэ тхыгъэ яджым къыхэщ зэманым (лIэщIыгъуэм) и щытыкIэ, и къэхъукъащIэ
нэхъыщхьэхэр;
– яджа художественнэ тхыгъэхэм я сюжетхэр, я ухуэкIэр, я образхэм я къызэгъэпэщыкIэр, н.;

– тхакIуэм и хъэтIыр (стилыр) зыхуэдэр:
– литературэм цIыху гъащIэм щиIэ мыхьэнэр;
– литературэр цIыхубэм пызыщIэ Iуэхугъуэхэр, зы тхакIуэр адрейм ещхь зымыщIу и тхыгъэм хэлъ
щхьэхуэныгъэхэр. Драмэр, комедиер, трагедиер, щIагъыбзэр, гротескыр, ауаныр, критикэ
реализмэр, н.
- гукIэ зэрагъэщIэн хуейуэ программэм къыщыгъэлъэгъуа художественнэ тхыгъэ щхьэхуэхэмрэ
пычыгъуэхэмрэ.
ЕджакIуэхэм яхузэфIэкIын хуейщ:
– тхакIуэм е усакIуэм къигъэлъэгъуа теплъэгъуэхэмрэ Iуэхугъуэ щхьэхуэхэмрэ я нэгу
къыщIагъэувэжыныр;
– тхыгъэр щызэпкърахкIэ, абы и гупсысэ нэхъыщхьэр, художественнэ щытыкIэр къэлъытэныр;
– художественнэ тхыгъэр зыщыщ литературнэ лIэужьыгъуэр (родыр) къащIэныр (эпос, лирикэ,
драмэ);
– тхыгъэм къигъэув къалэн нэхъыщхьэр къэхутэныр;
– тхыгъэм зыгъэлъагъуэ-зыIуатэ Iэмалхэр, сюжетым, тхыгъэм и ухуэкIэм, хэт образхэм я къалэн
нэхъыщхьэр гъэбелджылыныр;
– тхыгъэм хэт литературэ лIыхъужьыр сыт и лъэныкъуэкIи къэгъэлъэгъуэныр, зы тхыгъэм хэт
лIыхъужьхэр е тхыгъэ зыбжанэм хэтхэр зэрагъэпщэныр;
– художественнэ тхыгъэм къыщыгъэлъэгъуа Iуэхугъуэхэмрэ литературэ лIыхъужьхэмрэ авторым
хуиIэ щытыкIэр гъэбелджылыныр;
– яджа тхыгъэхэм япкъ иткIэ тхакIуэм и зэфIэкIыр, и тхыгъэхэм я фIагъыр абы и зэхэщIыкIым, и
гупсысэкIэм, и щIэныгъэм епхауэ зэрыщытыр къагурыIуэныр;
– къызэджа тхыгъэм хуаIэ щытыкIэр, ар къазэрыщыхъуар сыт щыгъуи къаIуэтэныр;
- художественнэ тхыгъэхэм гъэхуауэ, шэрыуэу къеджэныр;
– жьэрыIуатэу икIи тхыгъэкIэ къаIуэтэнум и план зэхэлъхьэныр;
– езыхэр мыину, я щытыкIэкIэ, къаIуатэ IуэхугъуэкIэ зэхуэмыдэу, жанр и лъэныкъуэкIэ
зэмыщхьхэу сочиненэ зэмылIэужьыгъуэхэр (жьэрыIуатэуи тхыгъэкIи) зэхэлъхьэныр;
– егъэджакIуэм и лекцэм. литературэ икIи публицистикэ тхыгъэхэм теухуа доклад е реферат
гъэхьэзырыныр (щIэныгъэ лэжьыгъэ зытIущым япкъ иткIэ);
– литературнэ темэм теухуа доклад е реферат гъэхьэзырыныр (щIэныгъэ лэжьыгъэ зытIущым япкъ
иткIэ);
– езыр-езыру къызэджа художественнэ тхыгъэм, зэплъа кинофильмым, теленэтыным, спектаклым,
къинэмыщIхэми теухуа резензэ хутхыныр;
– зэрыгъуазэ литературэ замылIэужьыгъуэхэр – псалъалъэхэр, псалъэгъэнахуэхэр, библиографие
лэжьыгъэхэр – къэгъэсэбэпыныр.
Сыхьэт бжыгъэм и гуэшык1эр.
Псоми хухах: сыхьэт
Тхьэмахуэм сыхьэт
Сочиненэ
Проект
Тест лэжьыгъэ

- 68
-2
-3
-3
-2

№

Тема урока
11 класс
родная (кабардино-черкесская)литература

Кол-во
уроков

Дата проведения
По плану

1

Нало Заур и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. «Къру закъуэ» новеллэр

1

2

Нало Заур и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. «Къру закъуэ» новеллэр

1

3

Нало Заур и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. «Къру закъуэ» новеллэр

1

4

Нало Заур и «Мусэрэ Мусэ и дыдымрэ»
новеллэр.

1

5

Нало Заур и «Т1ыт1у и дыгъэ шыщ1эр»
новеллэр.

1

6

Къармокъуэ Мухьэмэд и гъащ1эмрэ и
литературнэ лэжьыгъэмрэ, «Къоджэм
уигъэжейркъым» романыр

1

7

Къармокъуэ Мухьэмэд и гъащ1эмрэ и
литературнэ лэжьыгъэмрэ, «Къоджэм
уигъэжейркъым» романыр

1

8

Къармокъуэ Мухьэмэд и гъащ1эмрэ и
литературнэ лэжьыгъэмрэ, «Къоджэм
уигъэжейркъым» романыр

1

9

Тхьэгъэзит Зубер и гащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

10

Тхьэгъэзит Зубер и усэхэм я обзор.

1

11

Маф1эдз Сэрэбий и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

12

Маф1эдз Сэрэбий и «Мыщэ лъэбжьанэ»
романыр.

1

13

Маф1эдз Сэрэбий и «Мыщэ лъэбжьанэ»
романыр.

1

14

Маф1эдз С. И романхэмк1э проектнэ
лэжьыгъэ гъэзэщ1эн

15

Къагъырмэс Б. и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор.
«Лъагъуныгъэм и къарур» хъыбарыр.

1

16

Б/З Сочиненэ. «Адыгагъэр – ар ц1ыхугъэщ»

1

17

Сочиненэ тхын

1

1

Фактически

18

Къэжэр Пётр и гъащ1эмрэ и лит-нэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор.

1

19

Елгъэр Кашиф и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ. «Щыуагъэ» романыр.

1

20

Елгъэр Кашиф и «Щыуагъэ» романыр
зэпкърыхын.

1

21

Тест лэжьыгъэ гъэзэщ1эн

1

22

Журт Биберд и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

23

Журт Биберд и «Мэрэмэжьей» рассказыр.

1

24

Журт Биберд и гъащ1эмрэ и «Унагъуэ»
романыр.

1

25

Хьэх Сэфарбий и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

26

Хьэх Сэфарбий «Шамсир», «Пшапэ бзыгъэ»
рассказхэр.

1

27

1ут1ыж Борис и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

28

1ут1ыж Борис и усэхэм я обзор.

1

29

1ут1ыж Борис «Тыргъэтауэ» пьесэр

1

30

1ут1ыж Борис «Тыргъэтауэ» пьесэр

1

31

1ут1ыж Борис «Тыргъэтауэ» пьесэр

1

32

Мэзыхьэ Борис и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ,

1

33

Мэзыхьэ Борис и «Бжьыхьэр пщ1ащэ
пылъэлъыжыгъуэщ» повестыр.

1

34

Мэзыхьэ Борис и «Бжьыхьэр пщ1ащэ
пылъэлъыжыгъуэщ» повестыр.

1

35

Проектнэ лэжьыгъэ

1

36

Дыгъужь Къурмэн и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ,

1

37

Дыгъужь Къурмэн и усэхэм я обзор.

1

38

Бештокъуэ Хьэбас и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ,

1

39

Бештокъуэ Хьэбас и усэхэр.

1

40

Бештокъуэ Хьэбас «Мывэ лъэхъэнэ» романмифыр.

1

41

Бештокъуэ Хьэбас «Мывэ лъэхъэнэ» романмифыр.

1

42

Бештокъуэ Хьэбас «Мывэ лъэхъэнэ» романмифыр.

1

43

Дэбагъуэ Мухьэмэд и гъащ1эмрэ и
литературнэ лэжьыгъэмрэ

1

44

Дэбагъуэ Мухьэмэд «Анэр нэм хуэдэщ»
пьесэр.

1

45

Дэбагъуэ Мухьэмэд «Анэр нэм хуэдэщ»
пьесэр.

1

46

Дэбагъуэ Мухьэмэд «Анэр нэм хуэдэщ»
пьесэр.

1

47

Тест лэжьыгъэ гъэзэщ1эн

1

48

Б/З Сочиненэ. «Анэр нэм хуэдэщ» темэмк1э

1

49

Сочиненэ тхын

1

50

Бицу А. и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

51

Бицу А и усэхэм я обзор.

1

52

Бемырзэ Мухьэдин и гъащ1эмрэ и
литературнэ лэжьыгъэмрэ.

1

53

Бемырзэ Мухьэдин и усэхэм я обзор.
Литературэм и теорие.

1

54

Ацкъан Руслъан и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор. Литературэм и
теорие.
Ацкъан Руслъан и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ, и усэхэм я обзор. Литературэм и
теорие.
Мыкъуэжь Анэтолэ и гъащ1эмрэ и литературнэ
лэжьыгъэмрэ.

1

57

Мыкъуэжь Анэтолэ и усэхэм я обзор.

1

58

Проектнэ лэжьыгъэ

1

59

Хьэгъур А. «Лъэхъу» новеллэр.

1

60

Кубэ Шэбэн «1уащхьэмахуэ» тхыгъэр.

1

55
56

1
1

61

Хъуэст Надия «Гупсэхугъуэ щимыгъуэтауэ»
рассказыр.

1

62

Натхъуэ Къадыр «Щхьэлажьэ» романым щыщ
пычыгъуэ

1

63

Натхъуэ Къадыр «Щхьэлажьэ» романым щыщ
пычыгъуэ

1

64

Уэтэр Самий «Жыг къудамэ» рассказыр.

1

65

Инэмыкъуэ Мулид и усэхэр.

1

66

Б/З Сочиненэ «Мамырыгъэм дрительхьэщ»
темэмк1э.
Сочиненэ тхын
Багъ Яшар «Дэшэхыгъуаф1э щхьэ дыхъуат?»
усэр.

1

67
68

1
1


Наверх
На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных. Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.

Функционал «Мастер заполнения» недоступен с мобильных устройств.
Пожалуйста, воспользуйтесь персональным компьютером для редактирования информации в «Мастере заполнения».